tisdag 27 januari 2009

Olustigt

Profil vecka i skolan igen, fem dagar av bild, mer specifikt porträtt, också fem dagar med min klass. Deras olus gnider av sig som jag vet inte vad, hela deras attityd stinker! Det är som att sitta i ett soprum och jobba, allt är tråkigt och drygt, folk är sura och ingen vill göra något annat än att gå hem tidigt, för bild är ju ändå inget riktig ämne, man kan ju bara droppa in och ut som man vill. Jag förstår inte, vad gör de där om de inte är intresserade av bild? Det är ett bildprogram på en folkhögskola, ingen av dem måste gå där, det ger ingen behörighet för något, det enda det ger är möjlighet att utveckla sitt bildskapande, så varför? Piss och pest, jag behöver inte ha all denhär negativa energin omkring mig, den smittar, allt jag gjort idag är att grunda en duk och skissa Sälens ansikte. Jag slängde på lite färg på fem minuter för att lura migsjälv att jag gjort något kreativt. Jag tror nog jag gör den i akvarell sen, det känns som ett Säligt medium.

1 kommentar:

Sara sa...

jag blev tvungen att spara bilden och vända den rätt för att jag var nyfiken hur den såg ut. Du är duktig hest *_* <3

och ja, sådär är ungefär våra bildlektioner också, it sucks. Därför jag vill gå konstlinjen sen, där är det iaf folk som VILL läsa konst, inte folk som slänger in konst enbart för timmarnas skull :/