måndag 18 maj 2009

Jakten på det perfekta evighetsspelet fortsätter

Jag laddade om mitt R4 med nya spel och testade Full Metal Alchemist: Dual Sympathy. Standard sidescroller beat-em-up men med den avgörande skillnaden att jag får slå chimeras i ansiktet med Full metals auto mail arm och får skjuta Roy Mustang i magen med en kanon. Stylusen används på ett kul sätt genom att man får rita alchemy seals och spela humoristiska mini-games. Största problemet? Om man bortser från det faktum att jag är ett beat-em-up retard och verkligen dör på varenda bana så är det kanske två timmar gameplay och den fantastiska storyn från serien ska man vara glad om man lyckas skymta. Antiklimatiskt och kort.


Provade och blev fast för Braid för ett tag sedan men fick inte igång det på min dator just då. Tänk min glädje när jag väl lyckades! Nytänkande pusselspel med underbar musik och grafik för att inte tala om konceptet! Tidsmanipulation och (åtminstonde för mig) riktigt svåra pussel med en klassisk pojke räddar prinsessa story i grunden. Glädjen var stor, ända tills spelet var över, vilket var alldeles för snart.


2 kommentarer:

Quarter Void sa...

du jag säger bara en sak: dissida 4 evah! ;D

zoraboa sa...

2 timmar är ju faktiskt väldigt långt för att vara ett beat em up :O
Korta men intensiva tycker jag att de ska vara.

Och angående Braid, har du klarat hela spelet, inklusive värld 1? Helt underbart spel, ett av förra årets absolut bästa ^^