tisdag 26 maj 2009

Sammanfattningsvis

Tisdag & Onsdag: Jag var där med klassen och kände mig som en riktig kulturkofta, sprang från utställning till utställning, bland annat slututtällningen på konstfack. Jag kännde mig föga imponerad men det fanns en vackert tecknad bildserie till en lite mer makaber version av tummelisa som jag gillade. Prerafaeliterna på nationalmuseumet var också fantastiska. Annars var det mycket foto, mycket modernt, inte så jag.
Med det ur vägen kontaktade jag Maria för en fika och lite skvaller på vetekatten innan Ylva och Sara kom.

Torsdag: Maria blev olyckligt sjuk så tre musketörer begav sig ut på egen hand, på jakt efter skorosetter och franslim. Fram mot eftermiddagen anslöt sig även Sara och Maja. Fredag: Allmänt turistande från min och Saras sida, vi gjorde Stockholm och blev förälskade i nått litet torg i gamla stan, suktade efter pampiga droskor på livrustkammaren och tittade på djur, djur och åter djur på aquaria och skansen. Maja kom med oss för den sista aktiviteten, sedan åt vi pizza som var alldeles för god. Jag vill ha en till nu!Lördag: Forum meet! Gud vad jag var opepp till att börja med, vi fick flera återbud och när vi först klev upp ur sängen ösregnade det. Efter många om och men kom vi iväg med en regnrock att sitta på och med 7eleven kaffe i handen. Humöret svängde snart när vi såg att det trotts allt hade kommit en hel hord av fabulösa damer, vädret till trotts och med den goda inställningen kom också solen. Allting gick gick som på räls.

Translation:
Just got back from a fabulous weekend in Stockholm with my friends, we live so far away from eachother so I'm always so happy to be able to see them. We went to the Zoo, did some shopping and hanged out at ouer favourite café. We also had ouer big gothloli meetup aswell wich was so much fun, the weather was not on ouer side but with good company you can endure anything.

Inga kommentarer: