söndag 10 maj 2009

Påbörjade projekt som kommer förbli oavslutade

För att man ska lära sig av sina misstag.

Magical Trevor
Visionen: Ingen tanke bakom denna, jag behövde arbetsprov i färg. Kom lite av att jag haft Magical Trevor låtarna på hjärnan i minst en månad.

Format: A3
Teknik: Färgade fine liners och vattenfärg
Tid: en dag ungefär
Vad gick fel: Det faktumet att jag inte upptäckte vilka proportions problem bilden hade förens det var för sent.
Att ta med sig till framtida projekt: Mer eller mindre allt färgrelaterat, kanske med undantag av håret men jag kunde ha jobbat på det. Sedna & Cosmos
Vision: Jag hade en dröm om en prinsessa som gav sig iväg för att rädda sin prins. Hon hade också med sig en av sina tjänare som var en kanin, mer än så minns jag inte. Förutom rymdkavajen. Ganska intetsägande men jag älskar äventyrsprinsessor och djur i 1700-tals kläder, ergo, I must draw this!

Format: A2
Teknik: Färgade fine liners, vattenfärger
Tid: Ni vill inte veta (fyi så är det över 150 individuellt bläckade och skuggade löv på bilden, jag räknade)
Vad gick fel: Jag gjorde inget färgschema, var för impulsiv med klänningsdesignen, jobbade inte över hela bilden utan fastnade tidigt i detaljarbete och blev otålig och slarvig.
Att ta med sig till framtida projekt: Trädkronorna, trotts att de tog mer tid än livet var de värt det. Rymdjackan är ganska fantastisk också. Stephanies comission
Vision: Stephanie bad mer eller mindre om en re-make av ett av mina andra oavslutade projekt med vissa modifieringar av karaktärer. Hon ville ha Scoobydoo vs Hellsing typ. Det hela kvävdes dock, mer eller mindre, i sin linda.
Format: A2
Teknik: Pigment liner, pro markers, vattenfärg, bläck
Tid: Runt 5h~ från skiss
Vad gick fel: Upptäckten av the effed up anatomy, bristen på en planerad andra halva av bilden.
Att ta med sig till framtida projekt: Håret och lyckad outline, plus att hans ansikte är ganska sött.
Translation: I'm trying to learn from my misstakes by picking apart a bunch of pictures that I have thrown aside and labeled as failures.

Inga kommentarer: