lördag 20 juni 2009

Antikmässan

Min midsommar är framskjuten tills nästa helg i hopp om bättre väder, igår ösregnade det hela dagen så jag stannade inne och lagade och åt mat ungefär. Idag klarnade det upp något i tid för antikmässan i mora, det var fullt med folk och fullt med saker. En hel del fina saker faktiskt, om än inget jag gett migsjälv tillåtelse att köpa. Allt som fått grönt ljus är en snygg kristall vas och ett glasskåp så som detta Sara visade mig. Jag blev blixt förälskad och nu bara måste jag ha ett glasskåp med en kandelaber i ovanför sängen.
I övrigt frestades jag lite lätt av standard saker så som silverbestick och te sett, men mässans mest fantastiska var tveklöst två stycken glasinfattade klockor med öppna urverk. Fullt fungerande för 8000kr respektive 12000kr, alltså inget jag kan unna mig nu. Synd eftersom jag har nyligen kommit på att jag faktiskt saknar en snygg klocka. Dock spanade jag in vad som såg ut som en miniatyr ljuskrona som jag nog kommer återvända för i morgon, finns den fortfarande kvar är det ju tydligt att ödet vill att jag ska ha den.

Translation:
I went to the annual antique fair in town today, there was alot of pretty things but not what I was looking for. Sara showed me this picture earlier this week and I fell in love, I simply must have a huge glass cabinet wit a candelabra over my bed.

Inga kommentarer: