tisdag 9 juni 2009

Ett litet rött paket

Jag gnäller alltid över att jag är stressad men det är nästan alltid uteslutande emotionell stress jag gnäller över, det är ytterst sällan så att jag faktiskt inte har fysisk tid att göra saker, snarare att jag saknar orken att uträtta dem under den tid jag blivigt given och skjuter allt framför mig. Idag var undantaget som bekräftar regeln. Sedan jag vaknade klockan fem i morses har min enda lugna stund varit 30min då jag satt i korridoren på jobbet och väntade på att chefen skulle komma tillbaka med kort och kod till entrén. Och då var jag ändå stressad för jag visste att jag inte skulle hinna äta innan körlektionen. Jag har dock följt min utsatta plan för dagens ärenden till punkt och pricka. Får jag vuxenpoäng?

När jag handlade frimärken till visa ansökningen fångade en liten ask mitt öga och det visar sig att trompe l'oeil konstnären Yrjö Edelmann har designat den för något som konfekta kallar sin "art collection". Festligt tänkte jag och köpte glatt en ask till både migsjälv och Ylva.

1 kommentar:

Quarter Void sa...

Wow, jag älskar edelmann!