måndag 22 juni 2009

The one that got away... again.

Jag förlorade Toy parade med 1000 yen, knappt hundra kronor. Det svider onekligen men jag ska inte neka att det finns en viss lättnad i det också, 50 000 yen är MYCKET pengar. Hade jag vunnit den hade min lön från att jobba denhär månaden redan varit slut (inte bara på den klänningen, fullt så dåligt tjänar jag inte, men jag har redan handlat mycket) och med det i åtanke kände jag mig drabbad av en viss shopping-skam. Den har aldrig slagit mig förut men tanken att min mor ska betala för stockholm och lolitaloppisen när jag jobbar och allt kändess bara pinsam och själviskt. Vuxenpoäng till mig, någon?

Glädjen över att äntligen få äga toy parade hade säkerligen överskuggat skamen men för nu ska jag inte bryta ihop utan bara säga; på återseende till drömklänningen. Jag har bjudit så många gånger och aldrig varit så nära förut, så nästa gång måste det väl ändå vara min tur?

Inga kommentarer: