lördag 1 augusti 2009

Recension: Offbrand underkjolar

Jag använde mig av shoppingsetvice och köpte fyra stycken 44 centimeters underkjolar via Rakuten. Två svarta och två vita. Trotts att jag köpte såpass många motsvarar priset bara en brand underkjol.
Kvaliten är okej, de är onekligen inte lika välsydda som dyrare underkjolar men det finns inget direkt att anmärka på. Resåren i midjan är grymt förlåtande och verkar kunna stretcha hur mycket som helst för att passa större storlekar men den sitter ändå bekvämt på plats kring en mindre midja.
De puffar bäst när man har två stycken som stöder varandra. Materialet de är gjorda av är inte det luftigaste jag haft på mig och de är ganska varmt, det är förmodligen väldigt skönt om vintern även om det kanske är ett problem om sommaren.
Royal Poodle utan underkjol, klänningen i sig har en tyllkant insydd som inte puffar speciellt mycket.
Med en och två underkjolar.
Voilà! En perfekt lolita silhuett! Eftersom jag själv gillar mina kjolar väldigt puffiga är jag supernöjd. Jag visste sedan innan att det bästa tricket för volym är att ha lager på lager av underkjolar men när de från lolitamärkena kostar runt 10000yen styck är det en ganska dyr affär. Även om underkjolen är essentiell för hela llolita looken är jag glad över att det finns ett prisvärt budget alternativt.

1 kommentar:

Maria ♥ sa...

Ja, de är grymt svettiga om sommaren men jag är glad att jag hittat MONKI-kjolen i tyll som är luftigare.