tisdag 25 augusti 2009

Das Dritte Reich

Jag laddar inför Inglorious Bastards, som ännu inte haft premiär hos mig, med att se Valkyria. Alldeles för sent med tanke på hur gärna jag ville se den när den först kom, men vännerna sågade mina bio planer i vanlig ordning. I framtiden lovar jag migsjälv att inte hindras av sådant, vill ingen gå med mig ska jag gå på bio ändå. Jag ska också börja gå på café själv även om jag är ensam, jag tycker alldeles för mycket om upplevelsen för att missgynna migsjälv den.
Angående filmen så fattar jag inte folk som rakat ner på den, faktiskt. Jag brukar vara en ganska svårtillfredställd filmtittare, men jag gillade den. Den var spännande och även om jag inte är ett fan av Tom Cruises skådespeleri känner jag att jag inte kan anmärka på det i just denhär filmen. Dock kanske jublar över ingenting, det är möjligt att estetiken slår blå dunster i ögonen på mig, kalla mig politiskt inkorrekt men jag kan inte hjälpa det, Nazi tyskland ser snyggt ut.

Jag tycker dessutom att Tom Cruise åldras snyggare än Brad Pitt, får man säga det?

Translation:
I finally saw Valkyrie in anticipation of Inglorious bastards, I really liked it and now I suspect the build up might even be better then the pay off. As a side note I also think Tom Cruise looks better then Brad Pitt, I don't know if it's the german uniform on Tom or just the force of nature hitting poor Brad.

2 kommentarer:

Quarter Void sa...

men jag vill se inglorious basterds! shall we make it happen?

Isabelle sa...

Tom Cruise åldras ofantligt mkt bättre än Brad Pitt, jag har ju i å för sig aldrig tyckt om Brad Pitt. Men sen har jag inte varit ett stort fan av Tom heller, men i Valkyria är han inte fy skam alltså.

Om som du har sagt - Nazi Tyskland är hett. Jag brukar säga att tyskarna gjorde jävligt dumma saker under WW2, men damn.. snygga kostymer kunde de göra *dregel*