lördag 15 augusti 2009

Lolita i storskogen















Angelic Pretty har släppt bilderna på den printade versionen av deras skogsdjurs serie som de visade upp på modevisningen Laforet HARAJUKU Collection ’09 i Paris tidigare i år. I första ögonkastet påminner den om min favorit serier, Toy Parade (T.V), från 2007, och för ett ögonblick får jag hjärtstopp. Inte en till klänning som jag känner att jag måste ha. Men vid närmare granskning finns det en ganska avgörande skillnad i att jag älskar printet på på Toy Parade och inte alls är speciellt förtjust i det nya. Hur ser rådjuren ut egentligen? Jag älskar dig Maki, och du är väldigt begåvad men dethär är ju inte det snyggaste du designat. Dessutom är ju pastelliga prints på pastelligt underlag aldrig riktigt min melodi.
Dock skulle jag ljuga om jag inte ser en viss frestelse i att införskaffa en JSKn i brunt och göra en matchning med Sara som planerar att införskaffa klänningen med skogsdjur från Innocent World. Vore det inte ganska gulligt?

1 kommentar:

Amenoo sa...

jag vet inte vad jag tycker om printet, på den rosa ser too much ut även för mej, men den bruna är ändå rätt söt ...